INFORMAȚII PUBLICE

Avizier

ANUNȚ

Începând din 24 aprilie 2025, Cartea Electronică de Identitate (CEI) este disponibilă și în București pentru toate persoanele care au împlinit 14 ani!

Programările se realizează exclusiv online, prin intermediul portalului HUB Servicii MAI: https://hub.mai.gov.ro/cei/programari

Estimăm faptul că primele Cărți Electronice de Identitate vor ajunge în posesia cetățenilor cu domiciliul în București începând cu 12 mai 2025.

Poți solicita o Carte Electronică de Identitate oricând, chiar dacă actualul tău act de identitate este încă valabil!

Termenul estimat pentru soluționarea cererii și eliberarea CEI este, momentan, de aproximativ 10 zile, iar odată cu extinderea sistemului la nivel național, timpul de așteptare va fi redus considerabil.

La finalul lunii mai 2025, cetățenii vor putea opta între: 

  • Cartea Electronică de Identitate (CEI) – cu cip și multiple funcționalități digitale
  • Cartea de Identitate Simplă (CIS) – fără cip, în format clasic

Costuri:

  • Prima CEI este gratuită, începând cu vârsta de 14 ani, în limita fondurilor disponibile prin PNRR.
  • Pentru o nouă CEI (după prima eliberare): 67 lei
  • Pentru CIS: 38 lei

Avantajele Cărții Electronice de Identitate:

  • Format modern, tip card bancar
  • Elemente avansate de securitate
  • Poate fi folosită ca document de călătorie în UE
  • Permite accesul facil la servicii online și semnătură electronică

Suntem aici pentru a sprijini fiecare pas al acestui proces de modernizare. Te încurajăm să alegi CEI pentru un viitor digital mai sigur și mai accesibil!

Din luna iunie 2025, vor putea obține Cartea Electronică de Identitate și copiii sub 14 ani.

ANUNȚ

Începând cu data de 25.03.2025, ca urmare a implementării Sistemului Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă la nivelul Sectorului 4, pentru eliberarea următoarelor documente va fi necesară efectuarea unei programari online la adresa start.ps4.ro: duplicat certificat (N,C,D), înscriere mențiune căsătorie/divorț din străinătate, înscriere mențiuni de cetățenie, înscriere sentințe / BNP, înscriere divorț cu exequator, divorț administrativ, divorț administrativ-stăruință, rectificări/ ortografiere acte, atribuire/modificare CNP, componența familiei, schimbare nume/prenume, dovada celibate, solicitări certificate/celibat provincie, schimbare sex prin sentință, duplicat divorț, recunoaștere/paternitate, extras multilingv standard, alte documente.

ANUNȚ

Având în vedere decizia Curții Constituționale din data de 6 decembrie 2024 privind anularea alegerilor prezidențiale, serviciile de evidență a persoanelor nu își vor desfășura activitatea în zilele de 7 și 8 decembrie 2024

ANUNȚ

Începând cu data de 01.01.2024 nu se eliberează Cărți Electronice de Identitate cetățenilor care au domiciliul pe raza Sectorului 4 al Municipiului București.

Până la data asigurării condiţiilor tehnice necesare pentru eliberarea Cărţii de Identitate Electronice, la nivelul Sectorului 4 al Municipiului București  nu se vor emite Cărţi Electronice de Identitate.

ANUNȚ IMPORTANT

Transcrierea certificatelor/extraselor de stare civilă/extraselor multilingve ale actelor de stare civilă privind cetățenii care au redobândit sau cărora li s-a acordat cetățenia română în temeiul prevederilor art. 10 și 11 din Legea nr. 21/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și care nu au avut niciodată domiciliul în România se face potrivit art. 41 alin.(7) lit. a) și b) din Legea nr. 119/1996 cu privire la actele de stare civilă, în termen de 60 de zile de la depunerea cererii, după cum urmează:

  1. a) cu aprobarea primarilor sectoarelor municipiului București și cu avizul conform al șefilor serviciilor publice comunitare locale de evidență a persoanelor ale sectoarelor municipiului București;
  2. b) cu aprobarea primarilor municipiilor reședință de județ și cu avizul conform al șefilor serviciilor publice comunitare județene de evidență a persoanelor.

Astfel, cetățenii români care au dobândit/redobândit cetățenia română și nu dețin act de identitate/pașaport românesc pot solicita transcrierea certificatului de stare civilă și în următoarele localități:

Alba Iulia

Alexandria

Arad

Bacău

Baia Mare

Bistrița

Botoșani

Brăila 

Brașov 

Buzău

Călărași

Cluj-Napoca

Constanța

Craiova

Deva

Drobeta-Turnu Severin

Focșani

Galați

Giurgiu

Iași

Miercurea Ciuc

Oradea

Piatra Neamț 

Pitești

Ploiești

Primăria Sector 1

Primăria Sector 2

Primăria Sector 3

Primăria Sector 5

Primăria Sector 6 

Râmnicu Vâlcea

Reșița

Satu Mare

Sfântu Gheorghe

Sibiu

Slatina

Slobozia

Suceava

Târgoviște

Târgu Jiu

Târgu Mureș

Timișoara

Tulcea

Vaslui

Zalău

 
 

 

ANUNȚ

Începând cu data de 11.10.2022 depunerea cererilor de transcriere pentru cetățenii care au redobândit cetățenia sau cărora li s-a acordat cetățenie română și care nu au avut niciodată domiciliul în România, se face doar cu programare online.

Începând cu data de 01.11.2022 în cazul programării care nu corespunde cu numele celui care depune cererea, nu se va lua în considerare decât dacă se prezintă o împuternicire/procură din care să rezulte că a fost împuternicit să beneficieze de programare.

ANUNȚ ÎN ATENȚIA CETĂȚENILOR!

Conform prevederilor art. 321 alin. (2) din Codul Civil: ,,oricare dintre soți poate cere notarea în cartea funciară, în condițiile legii, a unui imobil ca locuință a familiei, chiar dacă nu este proprietarul imobilului,,.
Conform prevederilor art. 322 alin. (1) din Codul Civil:,, fără consimțământul scris al celuilalt soț, niciunul dintre soți, chiar dacă este proprietar exclusiv, nu poate dispune de drepturile asupra locuinței familiei și nici nu poate încheia acte prin care ar fi afectată folosința acesteia,,.
ASTFEL, ÎN CAZUL ÎN CARE IMOBILUL A FOST NOTIFICAT ÎN CARTEA FUNCIARĂ CA LOCUINȚĂ A FAMILIEI, PENTRU DEPUNEREA ACTELOR DOCUMENTELOR ÎN VEDEREA EMITERII ACTULUI DE IDENTITATE ESTE NECESAR CONSIMȚĂMÂNTUL SCRIS AL AMBILOR SOȚI, CARE VOR PREZENTA DOCUMENTUL (ex: extrasul de carte funciară).

Termenul de eliberare a actelor de identitate este de cel mult 30 de zile, acesta putând fi prelungit cu cel mult 15 zile de către șeful serviciului public comunitar local de evidență a persoanelor.

Termenul de producție al cărților de identitate este de 5 zile lucrătoare.

Termenul efectiv de eliberare a actelor de identitate stabilit la nivelul Direcției Generale de Evidență a Personelor Sector 4 este:

  • 10 zile lucrătoare pentru eliberarea cărților de identitate;
  • 7 zile lucrătoare pentru eliberarea cărților de identitate provizorii;
  • 7 zile lucrătoare pentru eliberarea vizei de reședință;
  • 30 zile lucrătoare pentru cărțile de identitate provizorii solicitate pentru motivul lipsă dovadă adresă domiciliu, acestea necesitând verificări în teren.

NOTĂ: Se consideră URGENȚĂ situațiile legate de motive medicale, desplasare urgentă în alte localități sau în alt stat, susținerea unor concursuri de admitere sau examene, efectuarea unor operațiuni bancare/notariale/poștale etc.

Chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate în valoare de 7 Lei achitată la orice Oficiu Poștal de peste raza Sectorului 4, automatele de plata Selfpay și online, plati.deps4.ro;

Documente